2012. október 31., szerda

Medál alapok és a textil

Sokan kérdeztétek, hogy a medál alapok díszíthetőek-e textillel. Ígértem, hogy kipróbálom és múlt héten volt is egy incuri pincuri időm, ráadásul két órára a nap is kisütött így még a fotózás is könnyebben ment :)
 

Az egyik variáció, hogy a textilt aláragasztottam szövött közbéléssel (hogy a ragasztó véletlen se üsse át a design textilt) majd az üveg lencsét a mintára helyezve körberajzoltam és kivágtam.
 
A fém medál belső részére, a ragasztandó felületre vékonyan Gütermann HT2 ragasztót kentem, majd eligazgattam rajta a textil mintát és jól rányomtam. Hagytam megszáradni.
 
Az üveg lencse szélére, 4 pontra nagyon finoman Gütermann ragasztót tettem, kb 4-5 mm hosszan (nagyon vékonyan, hogy csak a textil széléhez ragadjon majd oda a lencse) és erősen rányomtam 10 másodpercig a medálba illesztett textilre. Ha oldalt valahol kifolyt azt gyorsan puha papírral letöröltem.
 
Próbáltam pillanatragasztóval is az üveg lencsét a medálba ragasztani, de ha kifolyt azt sokkal nehezebb szépre letörölni. Nekem a Gütermann valahogy jobban bevált.
 
Az eredmények:
 
 
 


A másik variációnál fül nélküli behúzott gombot ragasztottam pillanatragasztóval a medál közepére. Négy féle gomb méretet tudok készíteni és nagy bánatomra csak a legkisebb passzol az indás medálba. Már sok helyen lehet vitt anyaggal gombot behúzatni, szerintem jó kis megoldás.
 
Tündéri:
 



5 megjegyzés:

  1. Köszönöm az ötleteket!
    Az első változatnál nem bomlik fel az anyag széle? Már egy ideje gondolkodom egy olyan megoldáson, ahol valamilyen keményebb alapra rá tudnám ragasztani a textilt úgy, hogy aláhajtom a szélét, de nem sikerül szépen... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata,
      Nem bomlik fel, mert aláragasztottam szövött közbéléssel, ráadásul a gütermann ragasztóval a teljes alapot aláragasztom vékonyan. Esélye sincs foszlani :)

      Törlés
    2. Köszönöm, akkor megpróbálom a közbéléssel. :)

      Törlés
  2. Szilvi, őket is eladod adott esetben? láttam,h. az ikonos nőciseket igen. De nekem ezek sokkal jobban tetszenek :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...